Veelgestelde vragen

Wij begrijpen dat je wellicht vragen kan hebben over de bestelling, de betaling, verzendtijden, of algemene vragen over Kunst Bloesembomen by Seta Fiori? Om deze reden hebben wij een lijst samengesteld met de meest voorkomende vragen. Staat je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op via info@kunstbloesembomen.nl

Vragen over onze producten

Waar wordt de boom van gemaakt?

De bomen zijn van echt hout. Er wordt hier o.a. fruithout voor gebruikt dit droogt namelijk zeer hard in. Op het hout bevestigen wij de kunststof bloesemtakken. In de volksmond ‘zijden bloesemtakken’. Deze zijn van zo’n kwaliteit dat ze ook met water schoongemaakt kunnen worden. 

Zijn alle maten en modellen mogelijk?

Ja dit is mogelijk omdat we alles zelf maken in onze werkplaats. Om je wensen te bespreken kun je contact met ons opnemen via info@kunstbloesembomen.nl

Kan ik de bomen eerst komen bekijken?

Ja dat kan. Wij zijn gevestigd op Halsteren. U bent daar welkom op afspraak. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 06-46204542 of via info@kunstbloesembomen.nl

Als ik een grote boom bestel kan die dan wel door onze deur?

Ja de grote bomen maken we namelijk ter plekke op locatie.

Hoe wordt de boom in de pot gezet?

De boom heeft een houten ronde voet die je eventueel makkelijk op maat kunt maken. Deze graaf je in de pot in. Met een minimale diepte van 20-30cm staat de boom het stevigst.

Waar vul ik de pot mee op?

Het opvullen van de pot kan met Hydrokorrels, zand, steentjes of boomschors gedaan worden.

Blijft het hout goed?

Het hout zal indrogen en harder worden. Het hout wordt altijd speciaal behandeld tegen ongedierte.

Welke kleuren bloesem zijn er mogelijk?

Standaard werken wij met verschillende tinten roze, wit en groen.
Meer kleuren zijn mogelijk zoals oranje, geel, rood, blauw etc.

Vragen tijdens uw bestelling

Wie is Kunst Bloesembomen by Seta Fiori

Seta Fiori is één van de eerste bedrijven in Nederland gespecialiseerd in zijden bloemen en kunstbomen -en planten. In 2017 is Seta Fiori door de enorme vraag naar kunst bloesembomen de website kunstbloesembomen.nl gestart.

Wachtwoord vergeten

Je bent je wachtwoord vergeten? Geen probleem – klik op de link Inloggen rechtsboven aan de pagina. Je komt op de pagina om in te loggen. In het inlogvenster klik je op “wachtwoord vergeten”?  Er opent zich een nieuwe pagina waar je je gebruikersnaam of e-mailadres kunt invullen. Nadat je op de knop Wachtwoord opnieuw instellen hebt gedrukt sturen wij een een reset e-mail om je nieuwe wachtwoord in te stellen. Wij versturen daaropvolgend naar het geregistreerde e-mailadres een link. Als je deze link aanklikt en het nieuwe wachtwoord invult en bevestigt, kun je daarna inloggen met dit nieuwe wachtwoord.

Wachtwoord veranderen

Je kunt je wachtwoord te allen tijde veranderen. Je dient hiervoor in te loggen en klikt dan op “Welkom,….” en vervolgens op “Mijn gegevens” (linksboven op de website). Onder “wachtwoord veranderen” vul je in het eerste vrije veld je huidige wachtwoord en direct daaronder het nieuwe wachtwoord in. Ter bevestiging van je nieuwe wachtwoord dien je afsluitend nogmaals op “wachtwoord bevestigen” te klikken.

Zijn mijn gegevens veilig bij Kunst Bloesembomen by Seta Fiori?

Wij hechten veel belang aan de veiligheid van je gegevens en behandelen ze volgens de strenge eisen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Telemediawet.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Wanneer je je favoriete producten in je winkelmandje hebt geplaatst klik je op de knop “Afrekenen”. Wanneer je voor het eerst bij Kunst Bloesembomen bestelt opent zich een nieuw venster waar je adres wordt gevraagd. Je treft een overzicht aan van de totale bestelling en kunt hier vervolgens een leveringsmogelijkheid kiezen, het is mogelijk om de bestelling te komen afhalen of om de bestelling te laten verzenden. Vervolgens kun je de betaalmethode kiezen. Kunst Bloesembomen biedt een viertal betalingsopties, meer informatie kunt u hier vinden. Als al je gegevens kloppen kun je de bestelling afronden door op “Plaats bestelling met betaalverplichting” te klikken. Je ontvangt een bevestiging van de bestelling per e-mail. Wanneer je ervoor hebt gekozen om een account aan te maken, vind je de bestelling ook terug in “Mijn Account” onder ”Mijn bestellingen”.

Hoe worden de bomen verzonden?

Via PostNL, of via ons eigen transport.

Als de boom nou niet voldoet aan mijn wensen, wat dan?

Dan neem je contact met ons op en bespreken we wat er niet voldoet. Onze jarenlange ervaring, onze beschikking over alle benodigde materialen en onze kennis hebben er tot nu toe voor gezorgd dat we al onze bomen naar volle tevredenheid hebben kunnen leveren. We kunnen samen met jou de boom precies uitwerken zoals je wenst. Aan de hand van jouw opmerkingen en verdere wensen kunnen wij de boom aanpassen totdat je tevreden bent. Mochten we er echt niet uitkomen, dan kun je de boom retourneren.

Heb ik garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Vragen over verzenden & bezorgen

Wie is de vervoerder

Wij werken met PostNL of bezorgen het zelf. Het gekozen transport is afhankelijk van de grootte en het gewicht van de zending, en van het bezorgadres (buitenland).

Ontvang ik een Track & Trace code?

Als het pakket met PostNL wordt verzonden, ontvang je een mail wanneer het pakket bij hun is aangemeld. In de mail staat de track & trace code. Daarnaast ontvang je ook een mail met het verwachte bezorgtijdvak.

Wat doet de vervoerder als ik niet thuis ben?

PostNL

De bezorger zal het pakket bij de buren aanbieden of nog een keer langskomen en uiteindelijk bij een afhaalpunt achterlaten.

Via ons eigen transport

De bezorger zal telefonisch contact met u opnemen om te vragen wat hij met de levering zal doen. Indien u niet opneemt zal de bezorger uw levering weer mee terugnemen en contact met u opnemen om een nieuwe afspraak te maken. Hier kunnen eventueel nieuwe kosten aan verbonden zijn. Dit ligt aan de grote van de levering en de afstand die de bezorger moet afleggen om het te bezorgen.

Wat is de levertijd

De snelheid waarmee de bestelling wordt verzonden is afhankelijk van het product.

Maken & verpakken van de bestelling

Kant-en-klare producten

Producten als losse bloemen, potten en decoratiemateriaal worden mits op voorraad binnen 4 dagen verzonden.

Speciale bestellingen, bomen en maatwerk

Vanwege de tijd die nodig is om de bestelling te maken en het inplannen van de levering, worden deze bestellingen binnen 14 dagen bezorgd.
Levertijd vervoerder

Daarnaast is het afhankelijk van de vervoerder en het land hoe snel de zending wordt geleverd nadat wij hem hebben doorgezet naar de vervoerder.

Binnen Nederland:

  • PostNL bezorgd meestal de volgende werkdag en uiterlijk binnen 2 dagen behalve rond feestdagen.

Buitenland

Het is afhankelijk van teveel factoren om hier voor ieder land een overzicht van te geven. Als je wilt weten wat in jouw situatie van toepassing is, stuur dan een mailtje naar info@kunstbloesembomen.nl met wat je wilt bestellen en waar je het bezorgd wilt hebben. We zullen je dan de juiste informatie geven over de verzendkosten en verwachte levertijd.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten kun je vinden op de pagina Verzending & ontvangst. Wanneer jouw specifieke situatie niet beschreven staat, kun je ons een mail sturen of bellen met de gewenste producten en het bezorgadres. We kunnen je dan de juiste informatie geven.